Goodbye 2010! Hello 2011..

Gila berhabuk bersawang blog aku kan.. dan paling tak sangka, aku masih ingat lagi password.. tahniah kepada diri sendiri!

Blog ni dah tentu2 la takde orang baca kan.. Sebab boyfriend aku bukan pemain bola sepak.. opppssss.. :p

Okla, aku pun dah lupa last entry aku pasal apa dan bila.. tapi, mengikut jam laptop aku ni, ada lagi 25minit nak masuk tahun 2011.. itu bermakna, umur aku pun meningkat ke 24tahun.. humangg aiii.. tuo dah den haaa..

banyak kenangan, pahit, manis, kelat, masam dan macam2 lagi perisa utk tahun 2010 ni.. nak list kan, memang banyak.. Tapi tahun 2010 adalah satu tahun yg bawak banyak sangat2 perubahan pada diri aku..

1) Aku dah mula bekerjaya.. yeayyy~ Aku start kerja masa bulan Januari.. Kerja dekat company ayah aku kerja.. As a Sales Executive.. Dekat construction company plak tuh! Memang lari la kan dari course aku.. kih3x.. tapi, sebab kan nak pengalaman, aku redahkan aje.. Eh, pengalaman no.2, no.1 aku nak duit.. hehehe.. yela, nak juga merasa duit sendiri kan.. So, mula2 ok la, aku masuk pukul 8.30am, balik 5.00pm.. Tapi, lama2 aku rasa bosan and aku tak puas hati dengan diri sendiri.. rasa macam takde achievement.. So, aku nekad, Bulan 8 aku resign, walaupun masa tu aku takde offer dari mana2.. Aku try focus utk cari kerja dekat event company because event is my passion.. Alhamdulillah, aku dapat offer dekat event company dan bonus utk aku bila company tu selalu involve dengan type of event yg aku suka.. So far, Alhamdulillah, dah 3 bulan aku kerja.. Boss kata nak confirmkan next month.. yeayyy~ Dalam 3 bulan ni, banyak sangat pengalaman yg aku kutip.. kawan2 & family selalu merungut yg aku dah takde masa utk diorang, sebabnya aku sangat busy.. Weekend memang selalunya kerja.. Tapi aku enjoy.. Aku harap diorang faham dah support aku.. Ailebiuolsss.. :p

2) Perubahan imej.. hehehe.. :malu: entah.. aku pun tak tau macam mana boleh terbukak hati nak pakai tudung balik.. BALIK.. hahaha.. sebabnya dulu aku pernah pakai tudung sekejap.. masa tu zaman study.. wajib pakai.. but then bila dah masuk UiTM, aku tak pakai dah.. hehehe.. Orang yg 1st tengok aku pakai tudung adalah kak Umie.. hehehe.. masa tu memang aku tak planned langsung nak pakai.. cuma 2-3 hari sebelum tu aku ada try2 tudung2 shawl2 kakak aku yg cantik2.. tiba2 masa haritu, kak Umie call ajak datang lunch kat area office dia, aku siap2, terus sarung jek.. serius, memang tak planned.. Kak Umie terkejut dan masa nampak aku, dia kata dia nak nangis.. hahaha.. aku plak asyik gelak jek.. Orang yg paling happy, of course ibu & ayah.. ;) Aku harap perubahan aku kali ni kekal.. aminnnn~

3) Love Life.. Love ke??? :muntah: entah la aku nak category kan macam mana.. hehehe.. aku kenal manusia ini last year, tapi, kami mula rapat end of last year.. dah mula keluar berdua. kalau tak sebelum ni, hanya sms.. kalau keluar pun, ramai2 dengan kwn2.. But then, aku pun tak tahu macam mana kitorang boleh rapat.. Aku pernah janji ngan diri sendiri yg aku takkan suka dekat dia.. K.A.W.A.N. saje.. tapiiiii, biasala kan, kalau dah dia yg hari2 aku contact, dah dia yg selalu aku jumpe, boleh katakan aku banyak habiskan masa dengan dia, tipu la perasaan tu tak datang kan.. tapi, serius aku puji dia, sebab on his side, tak pernah ada sket pun perasaan tu.. hebat kan dia?? hurmm.. itu lah lemahnya perempuan.. hati sangat fragile.. *sigh* semakin hari, semakin rapat, sampai satu masa, aku rasa nak stop kan semua ni.. sebab aku tau, kitorang takkan ke mana.. masa tu, aku ingat aku kuat untuk buat keputusan tu.. tapi sebenarnya tak.. :( dipendekkan cerita, ending "relationship teman tapi mesra" kitorang adalah pergaduhan.. dan sekarang, kami lost contact.. dan aku rasa, itu la yg terbaik utk kami.. aku admit, kadang2 aku teringat dekat dia or lebih tepat our memories.. tapi, sekadar teringat jela.. hope aku terus kuat dan kuat dan kuat dan kuat.. kemonla natasah!!

okla. aku rasa itu la 3 benda terbesar jadi dalam hidup aku.. hehehe.. ada lagi benda2 menarik yg kecik2.. tapi rasanya tak perlu la nak tulis semua kan.. :p

aku dah dengar dah bunyi mercun.. boleh nampak jugak dari tingkap rumah aku..

Happy New Year! Have a great year ahead! ^___^

Till then, Tenkiu Ailebiu!

1 comments:

T@juI said...

motip yanng no 3 itu adalah sedih (T_T)

Jom Kenal



Tasha :: Turning 24 :: Single :: Enjoy Being Single :: Wanna be slim again! :: Love myself, family & frenz :: Some say crazy. some say funny, some say serious :: U judge it :: Damn stubborn!! :: Addicted to shopping :: Wanna live my live to the fullest :: Wanna widen my circle of life :: Like to kacau-kacau & gelak-gelak :: Enjoy life :: Be nice, I'll be nice :: Cross the line, you'll see ::

Jom Borak

Jom Ikut