Teman.. Rakan.. Sahabat.. Kawan..

hari ni aku nak cerita tentang teman/rakan/sahabat/kawan.. macam2 term, tapi maksud tetap sama.. bagi aku, teman/rakan/sahabat/kawan adalah orang yang sentiasa ada dengan kita, tak kira susah atau senang.. yang boleh terima apa adanya kita..

sepanjang hidup 23 tahun ni, aku dah kenal ramai orang.. kawan dalam hidup aku silih berganti, datang dan pergi.. ada yang kekal, ada jugak yang tidak.. sedih? sedih jugak la.. sebab bagi aku, bila mulakan persahabatan, aku berharap persahabatan tu kekal sampai bila2.. selain family, kawan penting dalam hidup aku.. mereka lah tempat aku curahkan perasaan, ceritakan masalah, berkongsi suka duka..

ada orang pernah cakap, aku ni tak ramai kawan.. yeke?? hmmm.. ada betul, ada jugak tak betul dekat situ.. kawan memang ramai.. dari zaman kanak-kanak, sekolah rendah, sekolah menengah, matrikulasi, uitm dan sekarang.. nak sebut sorang-sorang memang ramai.. tapi, kawan yang aku percaya, rapat, sayang, semestinya cik rono kita tu.. hehehe..

rono ni aku kenal masa form 1.. awal2 dulu tak rapat pun.. dingin sket la.. sebab masa tu die kata aku sombong sebab aku dapat 1 dorm dengan senior2.. hahaha.. tapi lama2, kitorang jadi rapat dan terus rapat sampai la sekarang.. dia lah tempat aku nangis, gelak, marah.. semua! dia pun tabah jek dengar.. haha.. rahsia?? toksah cakapla.. semua tersimpan dekat dia.. kalau dia nak ugut mintak banglo pat blas tingkat pun boleh.. haha.. tapi aku tau, rono sayang aku. kan? kan? she'll never do that to me..

kami kawan tiada agenda.. tiada tujuan.. ikhlas.. ikhlas semata-mata.. mungkin sebab tu kami kekal kawan sampai sekarang.. dan aku tak kisah kalau orang cakap kawan aku sorang itu ajek.. dia antara orang yg aku sangat percaya.. ramai2 kawan, tapi memeningkan, tak guna jugak kan?

tapi, tak bermakna aku tak sayang kawan2 aku yang lain.. semua aku sayang.. aj, p-ja, fadzil, kak umie, emy, chain, atan, bobby, pp, zaza, pura, wawa, wanie, carey, tehah, sue, kak yun, kak nad, wek2, nam, press, diya and ramai lagilah.. kalau terlupe, i'm sorry!! hehehe..

nama-nama ni lah yang banyak tolong aku.. and setiap orang, semua ada sweet memories bersama.. merekalah teman, rakan, sahabat dan kawan saya.. terima kasih korang.. tenkiu n lebiu korang sangat2!!

khas untuk kamu..
Everyone should have a friend like you..
You are so much fun to be with..
And you are such a good person..
You crack me up with laughter..
And touch my heart with your kindness..
You have a wonderful ability to know when to offer advice..
And when to sit in quiet support ..
Time after time..
You've come to my rescue and brightend so many of my routines days..
And time after time I've realized how fortunate i am that my life includes you..
I really do believe that..
Everbody should have a friend like you..
But so far it looks like you are one of a kind!

0 comments:

Jom Kenal



Tasha :: Turning 24 :: Single :: Enjoy Being Single :: Wanna be slim again! :: Love myself, family & frenz :: Some say crazy. some say funny, some say serious :: U judge it :: Damn stubborn!! :: Addicted to shopping :: Wanna live my live to the fullest :: Wanna widen my circle of life :: Like to kacau-kacau & gelak-gelak :: Enjoy life :: Be nice, I'll be nice :: Cross the line, you'll see ::

Jom Borak

Jom Ikut